ניתוח פלסטי

ניתוח תיקון אסימטריה בחזה

ניתוח תיקון אסימטריה של החזה בה לתקן חוסר סימטריה שקיימת בין השדיים של האישה, במטרה לעצב חזה סימטרי ואסתטי ככל שניתן. הניתוחים כוללים סוגי שיטות ניתוח מגוונות, ויכולים להתבצע על ידי הגדלה עם שתלים בעלי צורה מותאמת במיוחד ולא רק גודל שונה בכל צד, הרמה של השד, הקטנה, שינוי צורת או גודל העטרות, שינוי מיקום השד, שינוי צורה או גודל של בסיס השד ועוד.

DO IT FOR YOURSELF

אסימטריה של החזה

אסימטריה של החזה היא תופעה שכיחה אשר קיימת אצל מרבית הנשים בדרגה קלה ביותר ואינה בולטת כלל לעין. כלומר, אצל כמעט כל אישה ניתן יהיה למצוא הבדלים קלים בגודל ובצורת השדיים, מיקום הפטמות והעטרות, צורת וגודל העטרות ועוד. נשים אלו זו לרוב כלל לא ישימו לב לכך, או שהאסימטריה אצלהן תהיה כה קטנה שלא ירצו לעשות שום שינוי.

עם זאת, קיימות נשים אצלן האסימטריה של שני השדיים היא משמעותית ביותר ודרגת חוסר הסימטריה בולטת מאוד לעין. נשים אלו סובלות פעמים רבות מאי-נוחות רבה בחשיפת חזה או בלבישת בגד צמוד או חושפני (כדוגמת בגד ים). ופעמים רבות הן אף נאלצות להשתמש בריפוד למילוי הנפח החסר בשד הקטן יותר. כלומר, במקרים אלו חוסר הסימטריה הופכת להיות לא רק סוגיה אסתטית, אלא גורמת למבוכה רבה ולסוגיה תפקודית הבאה לידי ביטוי בפגיעה ניכרת באיכות החיים של האישה. הפתרון המתבקש במקרים אלו הוא ניתוח תיקון אסימטריה של החזה.

לכן פעמים רבות, נשים שסובלות מבעיה זו ניגשות למנתח פלסטי במטרה לטפל בה ולהעניק לחזה מראה אחיד וסימטרי עד כמה שניתן.

נגן וידאו אודות ד"ר לאוניד קוגן - מנתח פלסטי

מתי כדאי לשקול ניתוח תיקון אסימטריה בחזה?

כפי שפירטנו, כדאי לשקול ניתוח זה במקרים בהם האישה עצמה לא מרגישה בנוח עם מראה החזה שלה ותחושת הנשיות שלה נפגעת, או אם היא מתקשה בבחירת חזייה ובגדים צמודים.

בנוסף, כדאי לשקול הליך זה כאשר קיימת אסימטריה של החזה והאישה מעוניינת בניתוח חזה אחר, כגון ניתוח הקטנת חזה, הרמת חזה או הגדלת חזה. כמו כן חשוב לדעת כי ניתן בניתוח אחד להקטין את העטרות ו/או למקם אותן מחדש.

מדוע קיימת אסימטריה של החזה?

אסימטריה של החזה קיימת אצל נשים שתהליך ההתפתחות של החזה אינו אחיד וסימטרי בשני השדיים. ומתבטא בכך ששד אחד הינו קטן יותר מהאחר, נפול יותר מהאחר או ממוקם באופן טבעי נמוך יותר מהשד השני. יתר על כן, ישנם מצבים בהם קיימים הבדלים משמעותיים בגודל של העטרות או מקרים בהם אחד השדיים הוא שד טובולרי. אצל מרבית הנשים בעלות אסימטריה בחזה, יופיע יותר מסוג אחד של אסימטריה, אך את כולם ניתן לתקן באותו הליך.

אסימטריה בחזה מתבטאת באופנים שונים, אלו הביטויים הנפוצים ביותר:

אסימטריה כאשר שני השדיים גדולים (היפרטרופיים): זהו מצב בו קיימת אסימטריה של 2 שדיים גדולים. המטרה היא לבצע הקטנת חזה בצורה לא סימטרית. כלומר, הקטנת השד הגדול יותר תוך עיצובו והקטנת העטרה שלו, והקטנת השד הקטן יותר בצורה מינימלית כך שבסופו של הניתוח של שני השדיים יהיו בגודל זהה והעטרות ממקומות בצורה מקבילה, סימטרית ואסתטית.

אסימטריה עם שני שדיים שלא התפתחו (היפופלסטיים): זהו מצב בו שד אחד גדל (אך קטן יחסית) ואילו שד שני לא התפתח. במצב זה נראה לרוב צניחה של השד שגדל והתרחבות של העטרה. המטרה במצב זה היא לבצע הגדלה של השד שלא התפתח על ידי שתל סיליקון, ואילו בצד השני לבצע הגדלה והרמת חזה תוך שימוש בשתל קטן יותר ותוך הקטנה של העטרה באופן סימטרי ככל שניתן.

אסימטריה עם שד היפרטרופי בצד אחד ושד היפופלסטי בצד שני: זהו מצב בו שד אחד גדול מאוד ואילו השד השני לא מפותח. המטרה במצב כזה היא הקטנת השד הגדול מאוד תוך הקטנת העטרה, והגדלת השד הלא מפותח על ידי הוספת שתל.

אסימטריה עם חזה טובולרי (חזה צינורי): זהו מצב בו קיים פגם התפתחותי בשני השדיים, וקיים עיוות מסוים הנותן לשד צורה אופיינית של צינורית לעומת הצורה הכדורית התקינה של השד. במקרים של שדיים טובולריים יש צורך בהוספת נפח שונה בכל שד על ידי שתלי סיליקון בגדלים שונים ועיצוב והרמה תוך הקטנת העטרה בשני הצדדים. לעיתים, כאשר כמות הרקמה בצד אחד מספיקה בנפח, יהיה צורך להוסיף שתל רק בצד אחד.

בניתוח תיקון אסימטריה של החזה מעניקים לחזה מראה אחיד וסימטרי

תיקון אסימטריה של השדיים מחייב התערבות ניתוחית. מצבים של אסימטריה בשדיים הם מהניתוחים הפלסטיים שדורשים את המומחיות והניסיון הרבים ביותר מהמנתח הפלסטי, מכיוון שיש צורך לטפל בכל צד בצורה שונה במטרה להשיג תוצאה סימטרית ואופטימלית בשני הצדדים. ככל שהאסימטריה בולטת יותר, הן בגודל והן בצורת השדיים, כך הניתוח לתיקונה דורש מיומנות גבוהה והבנה עמוקה יותר כיצד ישתנה מבנה כל שד לאחר הניתוח הפלסטי.

איך מתבצע הניתוח?

ניתוח תיקון אסימטריה של החזה תלוי במידת האסימטריה ובנפח השדיים, וכמובן ברצונה של המטופלת. הניתוחים כוללים סוגי שיטות ניתוח מגוונות, ויכולים להתבצע על ידי הגדלה עם שתלים בעלי צורה מותאמת במיוחד ולא רק גודל שונה בכל צד, הרמה של השד, הקטנה, שינוי צורת או גודל העטרות, שינוי מיקום השד, שינוי צורה או גודל של בסיס השד ועוד.

נגן וידאו אודות ד"ר לאוניד קוגן | ניתוח פלסטי להגדלת חזה

כפי שציינו מוקדם יותר, שיטת התיקון של האסימטריה של החזה תלויה מאוד במידת האסימטריה. כך למשל, במקרים קלים ניתן לבצע למשל הגדלת שדיים דו-צידית תוך שימוש בשתלים בגדלים שונים על-מנת להשוות בין השדיים. במקרים יותר מורכבים יש לעיתים צורך לבצע גם הרמת שד, או הרמה והגדלה של השד הנפול.

למרות שהניתוח דורש מיומנות ומומחיות רבה יחסית לניתוחי חזה אחרים, ההחלמה איננה קשה יותר. אורך הניתוח משתנה ממקרה למקרה, בהתאם לסוג האסימטריה הקיים ולהליכים המבוצעים בו.

לפני ואחרי ניתוח תיקון אסימטריה בחזה

ניתוח הרמת חזה עם שתל הכולל תיקון אסימטריה של החזה, תוך התאמת שתלים בגדלים שונה עבור כל צד, עיצוב החזה מחדש, הקטנת העטרות ומיקום העטרות והפיטמות מחדש.

ניתוח החלפת שתלים הכולל הוצאת הקופסית בשלמותה.

ניתוח הוצאת שתלים והרמת חזה הכולל את הוצאת הקופסית בשלמותה, עיצוב החזה, הקטנת העטרות ומיקום העטרות והפיטמות מחדש.

רוצים להפוך חלומות למציאות?

לפרטים נוספים וקביעת פגישת ייעוץ בסניף הקרוב לביתכם, אנא מלאו את טופס הפנייה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן